fredag 20 juli 2012

Bassäng

Träningsvärk.
Jajamänsan. Men efter en formidabel frukoststund på Lilla Provence drog Mannen och jag till bassängbadet inte långt bort och simmade en halvtimme. Det gjorde underverk med trötta muskler. Bättre start på dagen kan man nog inte få.
Och om jag kisade lätt med ögonen och valde rätt vinkel och vände ansiktet mot solen kunde jag med lätthet lura mig själv att jag plaskade runt på grekiska breddgrader igen. Det där bassängblåa ljuset har ju det där underbara vattnet i Grekland gemensamt med bassängbad.
Minus klorlukten då.

3 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Härligt. Alltid när jag är utomlands brukar jag alltid "känna in" sista badet så jag ska ta med mig minnet hem. Det brukar faktiskt lyckas : )

Camillas dagar sa...

Men ljuvligt! :) Jag har ju 9 gånger kvar på mitt 12-kort, så egentligen är det bara att sätta igång igen även för mig. Simning är skönt.

Librarybeth sa...

Hallin: man måste bunkra inför mörkare årstider!

Camilla: skonsamt och bra!