måndag 30 juli 2012

Så där, öppnar gnällforumet

- Jaha, välkommen till kvällens gnällforum och ordet går till kvällens första gnällare; GnällBeth.
Vassego, ordet är ditt.
- Tack, fru ordförande.
Jag blir så trött och sur. Här går man till jobbet och det första jag får efter en veckas jobb är en förkylning i vardande. Började med lite lurigt halsont och sedan rasslade det till. Nu avstannar min träning helt och jag blir lika delar förbannad som deppig. Nu grusas min fina träningsplanering för veckan. Ska det vara så här? Så fort man har träningsflyt så får man en förkylningssmäll.
Hur gör eliten? Isolerar sig? Träffar inga människor så länge de tränar?
Suck.
- Jaha, tack GnällBeth, antar att du återkommer med mer gnäll framöver?
- You bet!

11 kommentarer:

Fliselin sa...

Tackar för gnällforum. Har heller inte blivit skonad, liite halsont med huvudvärk, kommer och går. Hoppas att det inte slår rot. Irriterande när träningen är prio. Gnällforum 2, tror att maken är sur för att jag vill till Skåne.

Librarybeth sa...

Fliselin: tack kvällens andra talare! :D

Lisa sa...

Näe vad tråkigt!

Sara sa...

Krya på dig!!

mamma P sa...

Åh, skönt att gnällforumet är öppet. Jag är förkyyyyld! Jätteont i halsen och ont i kroppen. Jag tränar inte som LöparLibby så jag kanske inte platsar i forumet men det struntar jag i, jag mår inte bra! Och Krya på dig!

bibbaeva sa...

Vill härmed utdela ett helt fång med sympatier! Hoppas det bara blir av den där sorten som kom, sågs och försvann mycket hastigt. Men om inte så: krya på dig!

Nickan sa...

Instämmer med min kära vän BibbanEva .Stackare oxå. Du som är en super trevlig Bibbantjej fick ovett från en låntagare ( hoppas du ruskade av dig det) Krya på dig . Kram du är bäst.

Camillas dagar sa...

Krya på dig fort! Jag hade aningen halsont både i går och förrgår... bara lite så där. I går körde jag träning i backe och kvällsbad och tänkte att nu bryter det väl ut till i dag... men nej! I dag känns inte halsen alls. Hoppas att bacillen försvann.
Nej - nu frukost och sedan jobb. Hade lite sovmorgon i dag.

Librarybeth sa...

Lisa: :( å jag som hade sånt fint flyt i träningen...

hedgehogsara: tack!

Syster Y: alla platsar i gnällarforumet!! Och krya på dig till dig också!! Må halsontet försvinna!

bibbaeva: jag hoppas att det ska gå över snabbt - gnällformumet öppnar permanent annars ;)

Nickan: kram tebaks! Den där sura gubben var INTE kul, tyckte det räckte med det igår!!

Camilla: så stressande det där lilla halsontet som man inte vet vart det ska ta vägen.... hoppas nu att detta är en lightversion av förkylning om det nu finns ngt sådant.

hallinbloggar sa...

Men stackare! Så himla trist det där när man kommit igång och det flyter på! Håller tummarna för att det försvinner fort. Jag käkar Probifrisk (finns på Apotek och hälsokost) som faktsikt hållit mig frisk från förkylnigar i snart ett år!

Librarybeth sa...

Hallin: känns som jag ska ta och gå förbi Apoteket å det snaraste!!!