onsdag 9 februari 2011

Return to sender

Det har inte hänt mig förut även om jag med tanken har snuddat vid det. Att man mejlar till helt fel person. Idag hände det.
Nu så här i efterhand är jag tacksam att jag inte var så corny som jag kan vara ibland. Och inte heller så superpersonlig för den delen. Jag tänkte kasta iväg ett mejl till en väninna för att se om hon hade tid att ses. Nu hör det till saken att denna väninna inte är så kvick på att svara på mejl, döm om min förvåning när jag fick ett relativt snabbt svar. I alla fall med min väninnas mått mätt.
- Jag är ledsen, men jag vet inte vem du är. Snälla, uppdatera mig. Fick jag som svar.
Ups! tror nån det! Fel tjej!
Skickade ett ursäktsmejl och nu hoppas jag att mitt nya mejl har kommit till rätt väninna.
Hon har inte svarat än så det bådar gott.

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Fort och lätt gör man fel! Fnissar och gillar din dagens!

Librarybeth sa...

Spader Madame: man (jag) klantar till det ibland.... :)

Sara sa...

Det där misstaget gjorde jag när jag var ny på jobbet och skulle mejla till en kollega. Det visade sig finnas två kollegor med samma namn, och jag mejlade förstås till fel. Som väl var skrev jag inget personligt, och den felaktiga mottagaren hade både förståelse och humor.