lördag 19 februari 2011

Lördag med Libby

Som sagt med mascarpone blir allt så mycket enklare. Gott blir det också. Jag brukar inte gilla prit (läs sprit) i efterrätter och glass men för tiramisu gör jag gärna ett undantag och tar lite, lite marsalavin (går lika bra som amaretto).
Konstaterar tre saker;
  1. jag har kanske Skandinaviens fulaste uppläggningsfat för tiramisu
  2. jag har verkligen Skandinaviens fulaste uppläggningsfat över huvudtaget
  3. efter att ha provsmakat överbliven smet kan jag säga att det blir nog fint det där
Medan min lilla tira står och soggar till sig tänkte jag ta en promenad i kylan. Jag är inte så fasligt stel efter födelsedagsrundan igår men löpträna ska jag ju inte göra idag.

Förresten, jag kör väl inte ett foto i timmen idag men vi kan kalla det foto under dagen eller nåt...

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Har aldrig testat att göra själv, men tiramisu är ju fantastiskt gott. Hoppas att den blev lyckad. :)
Kram!

Librarybeth sa...

Den blev god, men nästa gång ska jag inte vara så djärv med all kakao. Lite mindre av det, mer mascarpone och mera prit.