lördag 19 februari 2011

Mobil

Det var sannerligen dags!
Högtidligt tog vi idag ned den fina mobil som hängt i vårt ena badrum. Det badrum där vi hade skötbordet för lääääänge sedan. Skötbordet åkte ut för flera år sedan, vår yngsta är i alla fall åtta! Men mobilen har hängt kvar, lite kvarglömd och rätt så dammig. Det var liksom dags att plocka ned den nu. Den är så söt så man vet aldrig om den dyker upp någon annanstans...
På tal om mobil så är min mobiltelefon helt slut. Oklokt av mig att inte spara mina kontakter på simkortet... tills vidare lånar jag en som tillhör ett av barnen. Varje gång jag får ett sms klingar en klämmig (lång) melodi igång och som skärmsparare har jag nu en pingvin som hoppar i en studsmatta. Najs.

3 kommentarer:

k sa...

Vilken otroligt fin mobil! Den skulle gärna fått hänga i vårt badrum (eller varsomhelst).
Vi har faktiskt bara haft en mycket kort visit av en enda; den var också fin, men inte så stryktålig. Mobiler måste vara stryktåliga. Alla sorters mobiler...

Mrs J sa...

Vår söta mobil hängde också kvar i flera år. Moln och bin var det på den.

Librarybeth sa...

K: mmm, fick den av en väninna och mina telingar (dock inte alla) har fått njuta av den. När det gäller min egen mobil (telefon) måste det dock bli något nytt...

Mrs J: lite småjobbigt att ta ned faktiskt men nu känns det bra hihi.