fredag 18 februari 2011

Libby testar att fylla år

Så här kan vi inte ha det! En hel fredag utan ett enda inlägg. Det får bli en lista!
  • startade den lediga fredagen med att få kaffe på sängen
  • damkören var där och sjöng, en basröst hördes också
  •  läste DN en stund i sängen, innan ett av kidsen skulle till plugg, resten var lediga
  • ägnade mig helt kort åt hushållsnära tjänster, blir mer av det imorgon lördag, kul att spara lite tycker jag
  • unnade mig en riktigt lång löprunda dagen till ära; 21, 6 km med sol och snöfall om vartannat, tiden 2 timmar 22 minuter
  • fick bannor från coachen (min lagvigda make) för att jag inte dricker vatten under löpningen, skämdes lite men den långa turen var lite grann ett infall, ska bättra mig och ha med mig wasser nästa gång
  • min mobiltelefon bestämde sig för att sluta fungera, känns jobbigt och tomt
  • lunch, tvätt och sedan direkt till stallet med tösabiten E, idag fick vi Surprise - alltså ponnyn, jag höll fint i snöret, E red skötte sin del i sadeln exemplariskt
  • snabbt hem och snabbt iväg, lilla V skulle på party i afton och kom på igår att det nog var ett födelsedagsparty trots allt, present måste införskaffas blixtsnabbt
  • lämnade lilla V och for hem
  • tacos de luxe fixades tillsammans med goda vänner
  • blev spöad i Mah Jong så att det sjöng om det - ingen, absolut ingen tog hänsyn till att jag faktiskt råkar fylla år lite grann idag

Och så en lista på vad jag ville hinna med men får spara till imorgon;
  • tiramisu - jag skulle ju ha gjort det idag
  • läsa bok - Oates är himla bra
  • se på film - jag som hade Julianne Moore på gång här
  • vika tvätt - håhåjaja, tvätten går ingenstans
så - nu är min lediga fredag till ända!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Shit!
Göteborgsvarvet here you come.
Heja dej.
Grattis på födelsedagen :)
Karin

Sara sa...

Grattis lite i efterskott :)

Lotta sa...

Grattis grattis!

Linda sa...

GRATTIS!

Härligt med en riktigt lång löprunda.

Vi firar en nybliven nioåring idag:)

Frida sa...

Härligt och grattis! Duktigt sprunget också, jag vill springa långt i helgen, men det måste banne mig bli lite varmare än -20 först!

frk F sa...

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Jag är SÅ imponerad av din räzerrunda igår! Vi andra blir minsann också sugna på en längre tur. Kanske inte riktigt 2,5 timme och 6 varv, men kanske...... 4 varv?!

stina sa...

Men grattis! Lite såhär i efterskott.

Sara sa...

Grattis på födelsedan!

Camillas dagar sa...

Grattis i efterskott! :)
Men HUR orkar du springa så långt? Imponerande.
Hoppas att du hade en fin födelsedag. Är du också vattuman alltså? Det syns i och för sig på håret. Vi vattumän har ju väldigt speciellt hår sägs det. ;)
Kram!

k sa...

Men oj! Missade helt din födelsedag; nu skäms jag, men skyller på yttepytte tid framför datorn igår. Och då får jag ju gratulera i efterskott! Det verkade som att du hade en bra födelsedag. Kram till dig!

Librarybeth sa...

Alla: jag niger och tackar för gratulationer!Kram från Libby, nu lite äldre, lite klokare och en handväska rikare :D

syster y sa...

Men kära hjärtanes, missade din dag! Ett alldeles för sent grattis och dotter och jag tackar för omtanken härom dagen!

Librarybeth sa...

Syster Y: hej, vad rart av dig! tack! Skönt att höra att ni är hemma och allt är väl!