fredag 30 januari 2015

Ligger på laddning

Maj Gadd.
Jag var visst lite mer trött än jag först ville erkänna för mig själv.
Igår var det från jobbet till utvecklingssamtal till Ica till matlagning till hämtning vid stall och sedan laddade jag ur. Hur kul är det att blogga om sådant?
Nä. Så då bloggar jag inte.
Och 11 dagars kneg tar på krafterna och ändå är jag inne och fingrar på jobbmejlen. Det är baske mig som en drog, kan inte sluta ha... koll. Skärpning.

Nu ska jag vårda denna lediga fredag med öm hand.
Jag ska ut och köra några intervaller.... jag ska bara.... närå, ingen fara.
Jag vet att jag kommer ut fast jag just nu försöker smita undan och sitter som en dåligt knådad deg i soffan. Lite matt och slö men det ska mer till än så för att mitt överjag ska förlora.
Disciplin. Och så vet jag att jag mår bra av det.
Men sedan ska jag absolut göra så lite som möjligt.
Hur kul är det att blogga om sånt?
Kan diskuteras men så ser dagen ut i alla fall.

3 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Jaaa, unna dig en skön dag det är du sannerligen värd!!

Fliselin sa...

Ladda på du! Bra med vila efter en sådan intensiv period.

Librarybeth sa...

Hallin: jäpp, håller med :D

Fliselin: känns som att det behövs lite soffläge här nu :D