torsdag 4 juli 2013

Torsdagsklänningen

Regntunga skyar över bygden idag men det hindrade inte mig från att ta hojen till simbassängen och simma mina längder.
Kan inte låta bli att återigen reflektera över hur väsensskilt vardagen är nu jämfört med vinterhalvåret.
Simma före jobbet liksom, det händer bara så här års för mig. Nu har jag förmånen att kunna hoja hem och fixa till mig så jag slipper att dra på en massa prylar.
(Grannen kände inte igen mig, uppenbarligen är jag nästintill inkognito utan makeup?!).

Nu ett glas mjölk och en banan så är man på gång igen och drar till jobbet.
Idag en klänning som jag ständigt får jobba med vad jag egentligen tycker om den. Inköpt till ett bröllop men användes inte. Det är ju faktiskt fint mönster, lite jugendinspirerad meen jag vet inte. Asch.
Torsdag var det ja. Mission; NU ska skrivbordet bli semesterfint!

klänning Esprit, vinröda ballerinaskor HM

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jag gillar den!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Visst är det märkligt med de där kläderna som man inte kan bestämma om man gillar eller inte? Man tycker att det borde vara en lätt fråga, men icke. Velandet kan pågå lång tid.

Fliselin sa...

Klänningen är vacker men väldigt kall i färgerna... Kan vara det som gör den lite tveksam?! Jag är klart imponerad av dig som orkar iväg och simma på morgonen. Jag sover som om jag vore ihjälslagen och går upp en timme senare nu när gossarna är lediga.

Camillas dagar sa...

Det var väl en jättefin klänning! Tur att den fick komma ut och lufta sig lite. Jag har helt tappat shoppingsuget! Hur kan det bli så?!
Simma före jobb - riktigt bra!

tantaugusta sa...

Fin! Och bra tränat. Lycka till med semesterstädningen. Jag gjorde ett ryck i förrgår men är tillbaka i normaltillståndet igen på den fronten. Nya friska tag i morgon.

tantaugusta sa...

Fin! Och bra tränat. Lycka till med semesterstädningen. Jag gjorde ett ryck i förrgår men är tillbaka i normaltillståndet igen på den fronten. Nya friska tag i morgon.

Librarybeth sa...

Spader M: den är inte för söt då?! Känns lite så... men jag har ju andra som är "söta".. så jag vet inte varför jag brottas m denna.

Iwillnot: jättekonstigt! Så gör man ett försök och man bara naaae.. velar vidare. Det här är def en av mina veligaste plagg!

Fliselin: eg gillar jag mönstret, och modellen är ju ok också egentligen... kan det vara färgerna? Hm.
Simmandet har känts som en bonus!!

Camilla: du vilar bara lite... fr shoppingen! det är bra! :D

tantaugusta: kan avslöja att semesterstädningen inte gick så bra som önskat. Nya tag här också!!