torsdag 11 juli 2013

Oh dear, I fell in love

Bath.
Jag gillar Bath. Direkt.
Vi gillar Bath allihop!
Vi har lämnat London, checkade ut från vårt vandrarhem och nej, vi saknar inte heltäckningsmattan (det kommer alltid en ny), möjligen kommer några att sakna Coco popsen (det blir gröt i morgon).
Hämtning av hyrbil - "Drive on the left side" informerade en skylt innan man lämnade parkeringsplatsen.
Jo tack - vi vet. Mannen kör, Libby läser kartan och det är ovant, otäckt och olustigt med vänstertrafik, Mannen vevar lite med högerhanden så snart det ska väljas en ny växel.
Med London i ryggen for vi västerut, anlände till Bath om eftermiddagen och kärlek uppstod.
Här är så fint, husen så sköna att se och vi promenerade omedelbums ner på stadens gator så snart vi checkat in i en finfin lägenhet. Det känns så behändigt med en liten stad nu efter några dagar i London.

Vi försitter inte chansen att gå in i stadens kyrka.

Kolonner. Tack Bath.

Män med plym på hjälmen. Tack igen Bath. 

Romerska bad så klart.

Hem genom kvällen. 


7 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh vad fint. Jag vill verkligen resa runt i Storbritannien.

Camillas dagar sa...

Åh, Beth-Bath! Så fint det såg ut. Hur länge stannar ni där?

Camillas dagar sa...

Och förlåt en väldigt dum fråga... Varför kan man inte äta Choco-pops i Bath?! :)

Kjersti sa...

Det høres deilig ut! London er fantastisk, men man blir jo veldig sliten og ør i hodet i en så stor by (i hvert fall blir jeg det) og da er det fint å roe ned på et mindre sted.

Og du: jeg er imponert over dere som kjører selv med venstrekjøring! Tror ikke jeg hadde tort... I alle fall hadde jeg gjort som deg og overlatt rattet til mannen... Eller kanskje prøvd selv bare for å ha gjort det... Eller kanskje ikke... Uansett, kos dere videre! ;)

Librarybeth sa...

Villa Freja: ja, och detta ger oss mersmak, trots vä-trafik...

Camilla: indeed I'm Beth-Bath! endast 2 dagar! och nej, no Cocopops in Bath haha!

Kjersti: jag har inget emot att köra... men vä-trafik känns INTE som min kopp te! Hu, jag håller mig till kartläsning :D

Spader Madame sa...

Vilka fina bilder. Bath säger du, hur kom ni på en sådan idé?

Librarybeth sa...

Spader M: jag vet inte var jag får allt (smart) ifrån ;D