måndag 15 juli 2013

Dartmoor

Sitter i en hotellsäng i Brighton. Det är apsent och jag borde egentligen sova, det stora pariserhjulet har man redan släckt utanför fönstret och piren som jag också ser jag härifrån är stängd.
Shit, jag vet inte vad jag tycker om Brighton så här långt. Jag kanske bör sova på saken först.

Vi backar bandet och tar några bilder från undersköna Dartmoorheden istället.
Den besökte vi på vår väg mot Torquay så det måste ha varit få se... i fredags?!
Det finns förstås en massa olika bra vandringsleder att välja på där, Mannen hade valt ut en som utgick från Haytor, inte så lång endast 5-6 km men den tog ändå ca 3 timmar att gå med barn.
Vi trodde först att det skulle drälla runt av massa folk, det intrycket gav parkeringarna vi for förbi men det var ingen risk. Visst hejar man på andra som också är ute och vandrar men direkt trångt var det inte.
Däremot fick i sällskap av både kor, får och ponnisar som strövar fritt. Ponnyhästarna var ljuvliga när de gnäggade åt andra ponny-kompisgäng på andra sidan dalen. De rörde sig liksom vi, i lagom stora flockar. Dagen bjöd på varmt väder, nästan så att det var lite för varmt att vandra men vi traskade på. Grönt och enastående utsikt bjöd klippformationerna på och en vidsträckt vy över heden.






7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tar. Tack för att jag fick vara med på er underbara resa. Har det mysigt i husvagn. Naglarna är tjusigt lila. (Semesterfina). Tar nog en tripp till Helsingör imorrn. Kram från Nickan

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tar. Tack för att jag fick vara med på er underbara resa. Har det mysigt i husvagn. Naglarna är tjusigt lila. (Semesterfina). Tar nog en tripp till Helsingör imorrn. Kram från Nickan

Anonym sa...

Blev visst lite fel. Räcker ju en gång. Ha de bra önskar Nickan

Fliselin sa...

Härligt med lite vandring!

Librarybeth sa...

Nickan: tack! roligt att du följde med tycker jag! Själv skulle jag behöva lacka om ;D ha det fortsatt skönt!!!

Fliselin: mycket!!! Det var så vackert där!

Camillas dagar sa...

Åh, så fint! Jag håller med de andra - jättekul att få vara med på resan.
Jag har börjat jobba igen, andra dagen. Puh!
Kram!

Librarybeth sa...

Camilla: jag är ledig ett tag till, tur det. Känns som jag inte vet vad jag sysslar med på jobbet!! :D