söndag 28 juli 2013

Glimtar från England - on the road

I den brittiska gorgen.

Jävlar - en lastbil på den cykelbanestora vägen.

Boktips! Suverän atlas!
Jag matar på med bilder från vår Englandsresa... bild från gorgen vi åkte igenom här ovan. Landskapet innan denna ravin var som trakten kring Brösarps backar i Skåne fast gånger 10. Det var så stort och böljande och välkomnande innan det vips ändrade karaktär och omvandlade sig till en ravin. Speciellt!
Och att köra vänstertrafik var som jag nämnt tidigare något av en vanesak tyckte Mannen, det mariga var att veta var man hade bilen när man s a s sitter på "fel" sida i bilen som chaufför. Jag kan instämma som passagerare. Det var både en och två gånger då vi fick möte med JÄTTEstora lastbilar eller monstertraktorer på de där pyttesmå vägarna vi valde. Man undrade varför de med mastodontfordon gjorde där men den brittiske bonden behöver självfallet sin traktor. Störst kör först så vi backade snällt till lämplig plats där vägen blev liiite bredare....
Har jag nämnt att landskapet var underskönt vackert? Ja, det har jag visst...
Och så den fantastiska kartan! Vi kör inte med gps, nope - vi är lite old school kanske men en rejäl karta; det är alla tiders. Den kartan vi använde var en så d e t a l j r i k att närapå varje liten mjölkpall fanns med kändes det som. Två gånger släppte jag koncentrationen och då åkte vi genast fel, haha. Men eftersom småvägarna syntes så väl här var det inget problem att hitta alternativ.

Inga kommentarer: