måndag 24 september 2012

Känner mig lite småfrusen faktiskt

Strumpfri tid är nu förbi.
Om man sover med strumpor ska man nog gilla läget. Dessutom börjar det nu kännas lite småruggigt i kåken.
Ni vet ju, den här knäppa familjen har ju som grej att dra igång fjärrvärmen först den 1 oktober, no matter what liksom. Det blir högtidligheter och festmat då. Far eller kanske något av barnen får äran att trycka på knappen för värmen.
Ja, det är rubbat men det har liksom blivit en grej för oss, låt vara att barnen avskyr oss vuxna sista veckan här nu men sedan är det fest i kapernum!
Vilket påminner mig om att jag måste mejla mina bokcirkeltjejer att de ska ta på sig varmt när de kommer till mig på torsdag, de stackarna.
Varför vi inte drar i gång värmen tidigare? En kombo av miljötänk och snålhet så klart.
Dagens då; tröja Lindex, leosjal med okänt ursprung, kjol Wera, brogues från Din Sko.

11 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Vi drar oss också för att brassa på värmen. Det blir så definitivt HÖST då ju. Dessutom har vi en luftvärmepump som står och dånar och är rätt jobbig innan man vant sig.

Men ett gäng värmeljus till frukosten är ju rätt mysigt!

bibbaeva sa...

Godmorgon! Vilken läcker dagens! Jag har fått någon slags "hang-up" på vinrött. Trots att jag inte äger något sånt. Måste ändras på!

Fliselin sa...


Åh! Fina vinröda höstkläder!
Vi kör också utan värme fortfarande. Inte planerat medvetet men jag drar mig för att dra på elementen. Belive it or not, förra året åkte elementen i stora rummet, eller vardagsrummet (eller vad ska det kallas), på i januari!!! Jag trodde själv inte att det var sant! Varmt hus, ja! Eller så har jag vant mig. Vet att jag höll på att frysa ihjäl när vi var nyinflyttade.

Frida sa...

Haha, ni är roliga! Sånt där behöver man inte tänka på när man som vi bor i lägenhet!

mis(s)match sa...

Man får ju frysa in vintern eller hur, fastän vi har inte stängt av luftvattenpumpen helt. Elementen är dock avstängda än så länge. Sedan försöker vi hålla temperaturen strax över 19 grader på vintern. Maken älskar tjocka koftor och så älskar jag ju att ha skor på mig, vilket knappast funkar vid 22-23 grader ;)

Anonym sa...

Jättesnygg "dagens outfit", men det låter som om jag får ta mig en tur till garnaffären de närmsta dagarna och sätta fart på stickorna...
Annika

Spader Madame sa...

Vinrött är höst liksom! Looking good! Snart blir det varmt!

Linda sa...

Miljötänk och snålhet låter bra! :) ...och roligt med en annorlunda högtid.

hallinbloggar sa...

Ha ha, underbart! Vi bor i lägenhet och behöver ibte tänka på det. Men hellre kallt än varmt hemma. Går alltid och skruvar ner elementen och sover med öppet fönster året runt!

Librarybeth sa...

akan-kakan: sant! men den 1:e! då trycker vi på knappen här!

bibbaeva: tycker jag, det är så fin färg!

Fliselin: uh, januari, det skulle jag inte palla i vår dragiga kåk!

Frida: ;D nää, det bekymret slipper man i lägenhet! en klar fördel!!

mis(s)match: energisnålt och bra, fast det får inte bli för kallt, jag är så himla frusen av mig!

Annika: haha!!! ja, det är svinkallt på golvet!

Spader Madame: älsk på vinrött, tror vi får elda lite i slutet av veckan....!

Linda: precis! centralvärmehögtiden kallas den!

Librarybeth sa...

Hallin: en frusen villaägare är en lycklig villaägare är visdomsord som hör till centralvärmehögtiden!