lördag 9 april 2011

Kära dagbok

Kära dagbok.
Idag är det lördag och min att-göra-lista är halvlång. Men idag är det Libbys stora ignorerardag!

  • Det ekar i vårt kylskåp, jag låtsas inte om det.
  • Dammtussarna är redan inne på nivå tre i språket franska men jag ignorerar.
  • Tvättmaskinen önskar snurra några varv men jag tänker inte lasta in tvätten just nu.
  • Familjen har svårigheter att se vilket väder det är utanför fönstren men jag ska ringa fönsterputsarproffs vilket år som helst nu så det kan vänta.
Istället ska jag springa långt i motvind, äta något gott och till kvällen blir det fin musikklasskonsert där två av mina ungtroll sjunger!
Så ska en lördag se ut.

3 kommentarer:

Omentjej sa...

JA, helt rätt! Trista saker ska man skjuta på, man måste ändå bara göra om det trista snart igen.
Kram!!

Camillas dagar sa...

Skönt (och nödvändigt) att kunna blunda för alla måsten ibland. Du hade ju massor av viktigare saker att pyssla med i dag!
Kram!

Librarybeth sa...

So true!