lördag 2 april 2011

En lördagkväll i april

Det är vårkväll ute. Alla kidsen är ute och leker något som kan liknas vid Röda-vita rosen fast i modern tappning med mobil. Ledtrådar ska tydligen fås via telefonen...
Vilken himmelsk tur att de har ett abonnemang som gör att de kan ringa gratis systrarna emellan.
Och jag, jag är så värd mitt glas rött här i köket där jag går och stökar.
Mannen har däckat, han har väl fått min förkylning kan jag tro. Ja, det är viktigt att man delar allting i ett äktenskap.
Här ska bli hemgjord pizza igen, alla röstade på det - så okej, då gör jag det.
Lördagen försvann i ett enda svep, ofattbart att en ledig dag kan passera så raskt. Med ny tid för ridningen (skjutsa kids alltså, jag tittar numera på, behöver inte hålla snöret, ungtrollet har redan hamnat i en fortsättningskurs). Ja, sedan blev det till att proviantera på Ica och sedan har jag roat mig med att städa. Det suger men nu är här blankt och rent.
Om jag inte somnar med huvudet i pizzan är det inte omöjligt att jag parkerar mig i soffan med en bok. Och har jag inte somnat vid 22-hugget så kan jag tänka mig att se film. På tv! Control; film om Joy Divisions sångare Ian Curtis.

Inga kommentarer: