torsdag 24 mars 2011

Pyyyspunka

Man kan gott säga att luften gick ur mig igår kväll.
En lång arbetsdag avrundades med punka på cykeln och det var väl inte en så där direkt sprudlande glad Libby som kom hem. Sedan måste jag ägna hela (vaddå hela - jag var hemma strax före 21) nåja, resterande av min halvvakna tid till att återfinna garantipappret och kvittot på cykeln. Bra att ha eftersom cykelfirman lagar punkan gratis åt mig om jag kan visa upp att jag köpt den av dem vill säga. Som jag letade! Först med energi men snart med desperation i blicken.
Jag insåg att den röra som uppstod när vi renoverade köket finns bitvis kvar och den har fortplantat sig till ett annat rum där jag förr i tiden hade idiotkoll på viktiga papper och annat.
Ännu en skojsig uppgift - kanske något att tillföra fredagslistan?

Inga kommentarer: