tisdag 8 mars 2011

En semla eller två

Tänk vad mycket man kan hinna med en vanlig tisdag. Man kan t ex sätta i sig 2 semlor på en och samma dag. Nåja, nu var semla nr 2 en ganska oskyldig historia, liten till sin form men ack så god. Det var jag inte ensam om att tycka. Hela damstyrkan firade internationella kvinnodagen med en semla. Jag hoppas att mina uppväxande tjejer ska känna att i vårt samhälle fortsätter vi alla att sträva efter jämnställdhet mellan kvinnor och män, människors lika värde och tja, varför inte slå till med lika lön för samma arbete.



2 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Ja, väldigt gott var det! Här har också slunkit ner 2 semlor!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad gott det ser ut. Här hemma önskar jag också att jag klarar av att pränta in självkänsla och lika värde i alla mina tre barn. Fast jag borde börja med mig själv tror jag - för att vara den bästa förebilden!