lördag 19 februari 2011

Utan mascarpone blir det motigt

Svårt att göra tiramisu utan mascarponeost typ.
Jag river runt i kylskåpet övertygad om att det ska finnas mascarpone där eftersom det stod på listan när mannen storhandlade häromdagen. Han fryser till is när jag muttrar om mascarpone.
-Jag köpte inte det. Han ser lite olycklig ut.
- Jodå, tröstar jag, jag har absolut ett minne av att jag packade upp den, kontrar jag.
Mannen vet att jag verkligen längtat efter att få göra tiramisu.
- Jag tar på mig långkallingarna och går direkt till affären. (15 minus här idag).
Oj, det erbjudandet kom snabbt. Det är kärlek det.
Men det är klart. Om jag inte gör någon tiramisu, får man heller inte äta någon tiramisu. Det är inte bara jag som tycker det är gott.

4 kommentarer:

Petra sa...

Härlig man du har.

Librarybeth sa...

Gillar'n!

Mrs J sa...

Om jag blir tvungen att laga tiramisu någon dag snart så är det HELT ditt fel ;-)!

Librarybeth sa...

Mrs J: jag tar på mig det fulla ansvaret!!! :D