tisdag 15 februari 2011

Libby dissar

Vad är det som gör att jag sitter kvar och ser en rätt dålig film? Jag har ju lärt mig att det går alldeles utmärkt  att lägga ifrån mig en dålig bok!?
Igår kväll tänkte mannen och jag titta på filmen It's complicated med bl a Meryl Streep och Alec Baldwin. Efter 10 minuter lättar mannen från sofffan, inget för mig räcker som kommentar där. Jag riktigt kände att det inte var något för honom. Jag kände också att det inte var något att lägga 2 timmar på för mig heller. Vi har inget emot riktiga feelgood-filmer, absolut inte men då får de inte bli så där störtlöjliga. Men varför i herrans namn sitter jag kvar? Det var ju inget för mig heller.
Jag gillade inte ens slutet och nu är det tisdagmorgon och jag är trött för den tog ju aldrig slut, filmen!
Kan man avlägga ett typ, nyårslöfte i februari?
Nu får det var slut med att sitta kvar när filmen är crap.

2 kommentarer:

k sa...

Bra att du varnar. Det var en av filmerna på min långt mer än meterlånga lista och ny stryker jag den... Och jag känner igen det så väl; fast ofta börjar jag fippla med mobilen och maken med datorn och så ser vi ändå klart filmen båda två med ett halvt irriterat öga. Varför liksom?

Mrs J sa...

Man måste inte se klart filmer som är crap och man får lägga bort böcker som suger!