lördag 12 februari 2011

Lördag kan också vara roligt

Först tänkte jag skriva ett inlägg om hur lördagar kan ätas upp. Ätas upp av huvudvärk, akuthandlingar i mataffären, småsjuka barn, begynnande sjuka äkta män, skjutsningar till kalas, hämtningar av barn som sovit hos kusin, blöt tvätt som glömts bort i maskinen. Men sedan kom jag på att det är ju inget kul. Det är ju på gränsen till ångestframkallande och då får man ju dåligt samvete för att man känner sig så gnällig och så mår man dåligt för det istället.
Så jag skriver inget sådant inlägg. Istället ska jag bara meddela omvärlden att 21.30 är det jag som bänkar mig i tv-soffan och med förtjusning tittar på Downton Abbey. Tills dess ska tvättmaskinen vara tom.

7 kommentarer:

frk F sa...

Tack för TV-tipset! Det hade jag missat.

Villa Frejas bokblogg sa...

Downton Abbey har jag ingen aning om vad det är, men det ser mysigt ut så kanske även jag sitter klistrad.

Dorothea sa...

Kämpa på Libby! Hoppas Downtown Abbey blir riktigt bra belöning för en eländes lördag...

Camillas dagar sa...

Mm, det är ju det där som kallas livet. ;) Kikar in och önskar en trevlig fortsatt helg. Kram!

syster y sa...

Här jobbade jag mot samma mål! Tvättmaskinen var tom när programmet började men nu är den full igen...

Lotta sa...

Är detta en ny serie som började igår???Isf får jag nog leta upp den på nätet och kolla ifatt mig!

Librarybeth sa...

Frk F: tror att den föll dig i smaken va?!

Husfrun: japp!!! helt i min smak!

Dorothea: En bra belöning!! :D

Camilla: du har så rätt, det är ju det där som är livet men jag blir ju lite grinig ibland...;)

Syster Y: man får hitta en ny belöning!

Lotta: Hej! Absolut - den borde finnas på svt.play! Gillar't!