tisdag 22 februari 2011

BoxBeth

Nej, jag är ingen samlare, brukar kunna gallra, rensa och kasta. Och nej,  jag samlar inte på förpackningar och kartonger. Jag har bara så svårt för att göra mig av med dem. De är så härligt fyrkantiga, blanka, snygga. De ligger inne i badrumskåpen och tumlar runt. De dyker upp i förrådet för att jag anser att de kan komma till användning när man själv ska slå in paket. Min make blir småtokig och jag gör ett ryck och ska kasta. Men först måste beslutet moooogna fram och därför har askarna istället för att skramla runt i skåpet legat framme på tvättkorgen. Jag säger till mig själv; herregu' människa, det är väl bara att kasta. Du samlar ju inte. Nej, jag samlar ju inte.
Men se så fint den här lilla samling har kommit till användning. Möttes av denna fina pyramid som minstingen byggt. Om den rasat någon dag så är hon där och bygger upp den igen.
Så till sist skulle jag kasta denna skörd av askar men då protesterade kidsen. Nej, du kan inte kasta alla fina askar mamma! Något överraskad kan jag konstatera att ask- och kartongsparandet tydligen är ärftligt i rakt nedstigande led.
Stoppade in allihop i ett annat skåp tills vidare.

2 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Helt rätt tänkt! =)

Lisa sa...

Är inte heller nån samlare, men brukar också spara t.ex. skokartonger för dom kan ju faktiskt vara bra att ha ibland!