söndag 6 februari 2011

Natt på dagen

Jag tänkte testa en för mig ny ansiktskräm men det visade sig att jag hade köpt night cream eller nattkrääämen som det heter på svenska.
Äsch och jag som ville ha den nu, inte ikväll.
Klet klet. Oh, luktar gott och känns bra! Finfin.
Blir det helt crazy nu? När jag jobbar med nattkräääm i ansiktet? Somnar jag? Blir dåsig? Är detta ett revolutionerande steg för krämerna? Man kastar om och plötsligt slutar man vara mörk under ögonen? Alltså - vad är egentligen skillnade dag och natt på krämerna?
obs! age control även på natten - eller dagen då...

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Nej! Vet inte skillnaden och väntar på att se svaret här...

AnnicaB sa...

Nattkräääm är oftast mycket "fetare" och mer mättade med godsaker för fejset - gör ju inget om man blir lite blank i fejjan när man sover. Dagkräm är lättare för att vara smidig under eventuellt smink. Blir di inte blank eller flottig framåt eftermiddagen - kör på med nattkrämen :)

Librarybeth sa...

Spader Madame: jag somnade iaf inte! :D

AnnicaB: ah! ett proffs! Tusen Tack för svar! Nattkrääämen funkade bra framförallt förstår jag nu varför den kändes så himla go'... jag behövde mer fukt än jag fattade. Men nu är jag sugen på att testa samma märke som dagkräm också :D

Camillas dagar sa...

Jag har både natt och dag nu och som sagt, nattkrämen är ju lite fetare och bra att ge huden inför skönhetssömnen. :)