söndag 24 januari 2010

Helgen slut

När jag kom hem i eftermiddags hade maken kollat av vartenda element i kåken, ringt bolaget vi köper värme ifrån och fixat och trixat. Fel på systemet är konstaterat och en servicekille ska komma tidigt imorgon bitti. Summa: det har alltså varit tokkallt i huset på sistone - jag inbillade mig aldrig. Skönt. Värmen har nu fått fart eftersom fjärrvärmen nu körs manuellt... okej är ni med? Hur som helst, det susar trevligt i elementen och jag behöver inte ha halsduk på mig längre. Mindre trevligt är att maken insjuknat under dagen och ligger nu nerbäddad, kan vårt kalla hus genererat i en sjuk make? Hoppas inte det, det är nog ett rent sammanträffande.
På eftermiddagen åkte kusinen hem till sig och vår tösabit kom hem. Lilla S var trött men nöjd, hon har bara sovit över hos en kompis förut men allt hade gått bra. Lite mammagosesugen var hon allt lilla tjejen och jag ser verkligen fram emot nästa helg då jag får några lediga dagar att vara lite mer med mina barn.
Nu avrundar jag kvällen med en kopp the.

Jag uppdaterar lite:
...och småäter saffransskorpor, hittade en burk i skåpet. Mina egenbakade och de är oförskämt goda och inte så där översöta, jag tar en till...

Inga kommentarer: