torsdag 28 januari 2010

Skotta

Jag har varit en god husägare och skottat så fint på trottoaren, fint och fint förresten. Det fick bli en liten smal gång och egentligen fixade jag bara till den en smula för skottat rejält hade redan min make gjort för ett par dagar sedan. Ont i ryggen fick jag i vilket fall som helst. När trottoargången var lagom stilig ägnade jag mig åt att först skotta runt snöhögen som borde innehålla familjens bil, därpå skottade jag fram själva bilen. När bilen var återfunnen fick jag skotta en gång till runt bilen. Åh, vad kul det är med vinter.
Vackert är det också med all snö i trädgården.
Känns duktigt overkligt att jag om ett par månader ska kunna sitta där på uteplatsen i min älskade vilstol, sippa på lite vitt medan maken lägger sista handen vid något gott på grillen...
Men som sagt, vackert är det med den lite ulliga och gulliga snön.

1 kommentar:

IngelaMollly sa...

Lät inte helt fel det där; uteplatsen, vinet och grillningen! Mera mera mera =)