fredag 8 januari 2010

Flitig Librarybeth

Hela dagen har jag suttit och jobbat på min kammare, nu väntar snart helgen på mig. Att få sitta så här ostört och förkovra sig har inte varit vardag för mig på mitt tidigare arbete. Jag kan tala om att det känns lyxigt - på gränsen till att jag gör något som inte är tillåtet!
Som den sorteringstokiga bibliotekarie jag är har jag nu avslutat dagen med att sortera och städa mitt fula skrivbord fritt från högar och istället placerat dessa i de lika fula bokhyllorna. Jag ser sannerligen fram emot när det nya möblemanget ska komma till vårt arbetsrum. Jag får väl ge er några bildsmakprov framöver.
Jag har laddat också med böcker och magasin inför helgen. Egentligen helt idiotiskt eftersom jag sysselsätter mig med tre böcker där hemma. Jag ska läsa klart Oskuld och erfarenhet av Chevalier (den är inte fullt lika trög nu som tidigare men jag hoppar inte över små hus av förtjusning). Samtidigt läser jag också Främmande fåglar av Lorrie Moore (BRA) och Köp inte den här boken av Ann-Christin Gramming. Den sistnämnda handlar om när författaren beslöt sig för att göra ett köpstopp för sig själv - ett helt ÅR!
Inget jag planerar för egen del men intressant att läsa om, jag får återkomma när jag läst mer.
Om denna tokkyla håller i sig kanske jag kan sikta in mig på soffhörnet med böckerna...

Inga kommentarer: