onsdag 12 november 2014

Hepp! Dagens filmtips!

Är inte bara ett utan tre! Och en tv-serie som bonus!


  • mest för de snygga polisongerna skull och om/när man vill ha en rejäl retrokänsla (filmen är från 1975!);

Tre dagar för Condor - Robban Redford spelar agent som sammanställer info till CIA (kolla in datorrummet!!). När han återvänder från lunchen är alla kollegorna knäppta. Han ringer hög chef, får order att stanna kvar och snart är han indragen i en jädra härva som han försöker klura ut.

kunde inte motstå bild på Robban Redford.

  • för en riktigt bra story och bra feelgood-känsla:
Du gör mig galen - skittöntig svensk titel men bortse från det. Robert de Niro = skitbra.
Förresten det är alla i den här filmen. Inte bara pysmys men plats för skratt.



  • och om man vill se något rätt så nytt och känner för rejäl dystopi men inte vill ha något väldigt intellektuellt krävande och står ut med att det smäller nästan hela tiden:

Edge of tomorrow - Emily Blunt som hårdkokt anti-aliensoldat i framtiden var intressant.
Spännande sätt att berätta historien på, inget för dig som inte stååååår ut med framtidsbludder och monstermaskiner. Tom Cruise är med också om man går igång på det. Han är förresten rätt bra här.


  • Åkej, filmtips från svtplay också fast det är en tv-serie (fuskar lite här nu alltså);

Line of duty.
Jösses - där har ni en brittisk snut-tv-serie som heter duga.
Skynda att se avsnitt 1 fr säsong 2 innan det trillar bort från play.

det får räcka för i afton.
detta är ett bidrag till Onekligens novemberlista

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Line of duty har jag missat, märkligt nog. Men jag har sett att säsong ett finns på Netflix så jag börjar med den. När jag är klar med lite andra serier ;)

Librarybeth sa...

Iwillnot: jag tänkte titta parallellt med Netflix.... fast då behöver jag oceaner av tid eftersom jag ska göra så mkt annat.... men den här serien var BRA.