tisdag 4 november 2014

Tisdagstugg

Tisdag betyder alltså Carrie Mathisen-trött och möte i grannstaden.
Jag är så förutsägbar att man kan ställa spårvagnstabellerna efter mig.
Eller inte.... igår drämde jag till med tomtegröt (igen), pepparkakor och glögg och skumtomtar.
Blame it on Warsaw säger jag bara, det var de där kyliga mornarna, doften av varmt vin som serverades på kvällen ute på torget och något i luften som gör att jag kommit in någon slags pre-julstämning.
Familjen ser på mig med lite bekymrad blick (men skumtomtarna gjorde att allt pre-julande var förlåtet). Mannen är fundersam och undrar om inte jag julat klart när det väl är skarpt läge.
- Julen är bäst i november, svarar jag självsäkert.

i trappan med två nyanser av grått, det är COS och & Other stories, kjolen som faktiskt är blå och inget annat visade det sig kommer också från & Other stories

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Blått och grått - så snyggt ihop ju!

Omentjej sa...

Håller med, julen är bäst i november! ;) Iaf är det bra mysigt att för-jula lite (mycket).

Librarybeth sa...

Iwillnot: tycker samma lika, bra kombo är det!

Omentjej: haha, instämmer, supertrevligt att komma igång med det redan nu ;D