torsdag 15 augusti 2013

En chokladkartong

Jag är så förtjust i förpackningar.
Eller man kan säga att jag när ett slags hatkärlek till dem. Förpackningar som bara blir skräp gör mig nedstämd (tänk inköp på en hamburgerkedja och jag blir svett över hur många förpackningar bara min familj förbrukar...)

Nej, jag talar om vackra kartonger och askar. Gärna om de har en historia, dessvärre är jag också svag för askarna som mascaran kommer i.... fånigt, jag vet. Jag rensar emellanåt mina märkliga förråd av förpackningar som jag inte haft hjärta att kasta.

Dessa två pryder dock sin plats på min byrå och jag ser dem varje dag.
Den undre har troligtvis innehållit en vacker scarf en gång och den gula asken är en gammal chokladkartong!

Jag hoppas att choklad var god.

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag kommer att tänka på en gammal reklam de körde innan bion förut: "Killar med sprätt i, gillar Mazetti". Den har fastnat, ungefär som "En raider räcker". Men jag visste inte vad Mazetti var. Men nu vet jag :)

Mrs J sa...

Gamla askar kan ju vara hur fina som helst! Har kvar min mormors brudklänning i papplådan den såldes i :-)

Librarybeth sa...

Iwillnot: precis - jag tror det var Ove Thörnquist som fick vara den glada Mazettimannen?!

Mrs J: ååh, vilket fint minne!

Omentjej sa...

Åh vilka vackra askar! Jag har också en del gamla vackra förpackningar och höjdpunkten i min familj är väl (liksom för Mrs J) mammas vackra brudslöja som finns kvar i originalkartong (en sådan jättestor och lyxig med handtag).

Librarybeth sa...

Omentjej: lyxigt!!!