onsdag 14 augusti 2013

Oh dear

Jag skämmer bort dem.
Familjen. Jag lagar mat och jag lagar mat. Bakar tårta, fina pastan, smaskens hitochdit.
Nu tror de väl att det alltid kommer vara så här.
Men det funkar inte så, snart är det vardag på freaking riktigt och då är'e slut med gullandet.
Fast idag vete fasen om alla ropar hurra.
Blomkålssoppa brukar inte ge många utslag på mätaren för populäraste mamman.
För att inte halka ned alldeles på tio-i-topplistan har jag gjort mig besväret och fixat till en äppelkaka.
Och jag ska be att få tala om att det var en krånglig sådan. Jag malde till och med sötmandeln till nästan fint mjöl (skållade innan också).
Joråsåatte.

6 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Bra där, du får ligga och invänta storkok, gofika och en day of eller två. :)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Man får skämma bort sin familj ibland. Sen blir det payback-time nån gång också ;)

Spader Madame sa...

Åh, äppelkaka. Och blomkålssoppa. Nu blev jag jäkligt hungrig. Ja, du skämmer allt bort dem!

Librarybeth sa...

Vesna: man hoppas att man kan casha ut lite också:D

Iwillnot: exakt - känns ok att skämma bort dem - emellanåt ;D

Spader M: gött ihop!!

Camillas dagar sa...

Mmm! Mums! Blev du långledig så här mitt i veckan? Helgjobb igen? Jag körde helg helg förra och nu fredag kväll + lördag fm.

Librarybeth sa...

Camilla: tog semester och kombinerade det med kompledigt för helgjobb. Himla bra kombination tycker jag :D