onsdag 14 augusti 2013

En lyxhustrus onsdagsrapport

Men så fint det här går.
Jag stiger upp tidigt, äter min gröt, trampar bort till bassängen, simmar mina längder och så hem för lite mellis och kaffe på Lilla Provence.
Kanske läsa, kanske lunch med väninna (så blev gårdagens program).
Städning blir superlightversionen.
Lagar mat med noll stressfaktor, hänger lite i bakgrunden med de kids som så önskar.
Sedan filosofera lite och plocka vissna blommor från pelargonerna typ. Fundera över nästa löprunda.
Jaa, vore det inte för problematiken av finansieringen av den här sortens leverne så skulle jag absolut kunna tuffa på i den här modellen ett bra tag till.

3 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

låter najs. :)

tantaugusta sa...

Skulle också kunna tänka mig lyxhustrulivet... men det är ju som sagt det där med vem som ska finansiera en sådan livsstil.

Librarybeth sa...

Vesna: har det så bra :D

tantaugusta: jag frågade Mannen - han tyckte det skulle bli orättvist :D