fredag 23 september 2011

Nu ältar hon löpning igen och klockan har knappt blivit halv sju

Redan fredag igen. Och det var ju bra för då är det ju lördag imorgon... iiiih.
Låt oss nu reda ut det här en smula.
Okej, stort lopp imorgon. Det kommer vara trängsel och det kommer vara backar.
Och så Libby. Man kan ju fundera över varför hon väljer att springa med 30 000 andra när det var behovet av lite egen tid och ro som gjorde att hon började springa en gång i världen.
Och det här med backarna - hallå! Vad är det egentligen att stressa upp sig för, småkuta när du orkar, gå om det tar emot.
Det är långt säger du? Ja, jädrar det är det men du har ju nästan sprungit så långt. Och ja, det kommer bli pannben sista biten men då får det väl bli det då.
Och inte tävlar du mot någon heller. Jaså, mot dig själv säger du. Jamen det är väl bra.
Det kommer gå fint.
Fortfarande lite pirrig säger du? Ja, men det hör kanske till?!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att gå SÅ bra. Ett litet mått nervositet att krydda anrättningen med är bara bra.
Själv håller jag ställningarna på bibba på lördag. Så kuta på du bara... (tummar hålles!) / Eva

Librarybeth sa...

Eva: :D TACK för att du håller tummarna för mig!

Camillas dagar sa...

LYCKA TILL - och glöm nu inte att matcha nagellacket till medaljen. ;)
Kram!

Lisa sa...

Såklar det kommer gå bra så noga som du förbereder dig! Och fint väder och oj vad jag blev sugen på ostkaka :)

Omentjej sa...

Nu blir jag lite medpirrig! Kul kommer du ha tror jag!

Anonym sa...

Å så bra beskrivet av dig.
Pirrigt är bara förnamnet och moi har ju inte sprungit ens nästan så långt men pannbenet håller på och kopplas på så det ska gå. Och fasiken också, det är ju bara att gå om det nu skulle bli alltför kämpigt...
/Karin

Vesnas vardag sa...

Skickar en lycko spark! :)

Librarybeth sa...

Camilla: jag satsar förhoppningsvis på rätt färg ;)

Lisa: tack! ostkakan var så god!

Omentjej: ja iaf i nerförsbackarna...

Karin: gav mig på att försöka avdramatisera....

Vesna: det tackar jag för! :D