torsdag 22 september 2011

In the morning

Det är bra gött att börja dagen så här tidigt med köket tyst och gröten fin. Hedgehog-Sara återkommer ofta också till sin förtjusning över den där lilla stunden tidigt på morgonen och jag kan bara instämma i lovsången.
Just denna morgon minns jag i mörkret de där mornarna på försommaren, när jag tog mitt morgonkaffe på lilla uteplatsen innan jag stack till jobbet. Det är en dag att längta till.
Men visst är det hög mysfaktor på tända ljus och mörk morgon också, det är bara en liten hake. Den sortens mornar känns det som att det finns många många fler av.
App, nu kokar gröten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer helt och fullt i att en stund för sig själv på morgonen är något att njuta av. Fast för min del blir det absolut inte gröt, utan kaffe och macka, gärna rostad med cambozola. Gugge

Librarybeth sa...

Gugge: ah, finost direkt på morgonen!!! bra start!