fredag 15 oktober 2010

Mer bröd åt folket

Här är ett slags trevligt resultat av en ledig dag.
Det är ju störtkul att baka surdegsbröd - och ett utmärkt bra sätt att varva ned. Kontemplativt att vika och vika sin lilla deg. Att vakta lite vid ugnen och lufta och ha sig. Bra för Libby att få ned tempot en smula.
Min lediga dag har för övrigt varit fett najs.
Löpning, läsa, baka. Tre goda ting som jag gillar. Avrundade dagen med en tuff shoppingrunda med alla fyra brudarna. Tur jag hade vilat innan om jag säger så....
Ett slags skådebröd? Inte alls. Detta äter vi upp inom 24 timmar. Bra det, för jag tänkte sätta en ny deg. Genast.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Mmmm vad gott med surdegsbröd. Men tar det inte extremt lång tid att göra?

Omentjej sa...

Gah, ser galet gott ut!!

Librarybeth sa...

Alexandra: Hej! jo, det är lite pyssel. Inte själva surdegen men man måste liksom passa sin deg och vika och vika. Avkopplande!

Omentjej: smakade fint! Det är redan slut :) Önskar jag kunde skicka lite till dig :D