fredag 25 december 2009

Juldagen

Åh, det var då en välsignad jul! Så trevligt vi hade det på julafton. Äta, prata och umgås, finns det något bättre? När vi ätit julmat, julfika, julgodis och packat upp paket så körde vi en Spotifyrunda. Så otroligt roligt, här fick man uppleva musik från barndomen när pappa drog på låtar som han lyssnade på när jag var liten eller som han egentligen fortfarande lyssnar på; the Ventures. Mamma valde mer häftig softhårdrock, hennes köra-bil-musik, det fick bli Bon Jovi. Brorsan drog på riktig heavy metal, kan tyvärr inte säga vad gruppen heter. Kära svägerskan valde gobitar från 80-talet, Kim Wilde. Syrran funderade länge men valde sedan olika läckra nya låtar med danstakt i och min svåger inspirerade mig till nya musiker och artister. Dessutom fuskade han till sig extra speltid genom att i smyg fixa en spellista som drog igång när någons låtval var färdigspelat. Men han är förlåten, bl a för att han körde en så otroligt bra låt med Nick Cave. Kära mannen valde Santa baby förstås, med Ertha Kitt, tror jag det var. Men det här är bara ett axplock från kvällens låtar, för vi blev sittandes och spelandes länge! Så länge att vi nästan blev hungriga igen och därför tog fram god, god ost och kex. Portvin till detta och musiksittningen blev fulländad. Barnen valde att leka, leka och se på film.
Så idag, ja idag blir det lugna gatan. Jag tänker softa, glida runt i mysbrallorna och käka rester, läsa tidskrifter och kanske bok.

Inga kommentarer: