lördag 28 november 2009

Tävling

Förmiddagen har ägnats åt att delta i olika tävlingar. Alltså, tävlingar där trevliga vinster lottas ut om man svarar på en busenkel fråga i stil med vad har Reinfeldt för titel.
Ibland kan jag sträcka mig till att skriva en motivering varför just jag ska vinna, men inte för lång och absolut inte på rim. Sådana tävlingar struntar jag i, jag vill vinna utan för mycket ansträngning. Jag inte är tävlingsugen på det där sportiga planet så jag tillbringar istället lite tid att fylla i olika tävlingsformulär i t ex tidningar, magasin och på förpackningar. Bara de sista dagarna har jag tävlat om vinterjackor, hårvårdsserier, weekendresa till Gotland och spikmattor.
Och jag vinner i n g e n t i n g. Vad bittert! En tävling som jag var helt övertygad om att vinna var när jag deltog i en lussekattsbakartävling för ett par år sedan. En resa till Italien stod på spel. Och vad bakade jag i saffransdeg? Självfallet formade jag en gigantisk lussebulle som såg ut som Italien! Med russin märkte jag ut några av de större städerna! Sedan fotade jag av underverket och väntade på juryns motivering. Inte fick jag åka till Italien, någon med större skicklighet kanske körde samma idé, inte vet jag men jag vill minnas att Italien-bullen var god och bullig på det rätta viset.
Samlandet av streckkoder odyl från förpackningar har jag slutat med, mitt tävlande ger ju som sagt noll utdelning så numera deltar jag bara i tävlingar där min insats är minimal. Inget frimärksklistrande, nix - man ska kunna mejla sitt svar - här gäller det att vara effektiv.
Och man tycker ju att det någon gång borde ge någon slags utdelning!
Kanske äger jag snart en spikmatta.
Vill jag ha en? Nja, men det vore kul att vinna någon gång.

Inga kommentarer: