tisdag 24 november 2009

Nytt recept

Halvvägs in i receptet inser jag att det ska vara kardemumma här också. Va f*n, jaha det får gå utan kardemumma.
Häll smeten i en långpanna. Alright, jag har ett långpanneproblem. När vi köpte spisen för 10 år sedan fick vi för oss att vi skulle ha en 80 cm spis (fråga mig inte varför). Det resulterade i att jag har en långpanna som är för stor för alla recept. Av ren lathet har jag aldrig brytt mig om att köpa en mindre långpanna. Därför häller jag nu smeten i en glasform som nog (jag VET) att den egentligen är för liten. How ever, det blir kaka.
Strö hallonen över.
Hallon? Ja, det brukar vara hallon i hallonrutor.
Snabb titt i frysen avgör att det får bli blåbär i hallonrutorna.
Jag har plockat dem själv.
Och så ska det vara vit choklad.
Ha! Det har jag minsann köpt hem.

Inga kommentarer: