tisdag 24 november 2009

Onyttig mellis

Snart kommer några av skolflickorna hem. De tycker det är fest att få gå hem direkt efter skoldagen, trots att jag vet att de trivs på frita.
Igår firade vi lite att vi kunde mysa eftermiddagsmellis tillsammans. Vi firade med att några av oss fick lov att dricka Oboy.
- Vill du att jag ska hälla mjölken frågar jag min yngsta. Jag kan hälla själv svarar hon och lägger handen över muggen.
Mammasensorn i huvudet slår till och jag känner att jag ska nog ta och kika ner i muggen.
- Får jag se, frågar jag och tösabiten flyttar ovilligt på handen.
Jag skämtar inte om jag säger att en sked hade kunnat stå rak i den mängden Oboy som fanns i muggen.
- Mjölken får inte plats gumman, säger jag. Jag tror vi ska lägga tillbaka lite.
Till min förvåning gick det bra utan protester, antar att man i en viss ålder känner på sig när man har utmanat ödet och det är bäst att gilla läget... men idag blir det ingen Oboy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har regeln 3 skedar oboy i muggen. Men det är rätt intressant hur en sked MED RÅGE kan fyllas med oboypulver.

Librarybeth sa...

haha! ja, det krävs en viss teknik!!!

NORA sa...

hahaha, typiskt V:et ju :D men men. vi alla har ju gjort så!