måndag 2 november 2009

Julklappar


Helgen är redan förbi och det är måndag.
Nu har jag just installerat mig på ett nytt arbetsrum, lånade bara ett skrivbord första veckorna på nya jobbet. Telefonen är en relik från åttiotalet, kan be och få en ny? Skrivbord ska köpas in och det blir en mycket välkommen slags jobbjulklapp. Jul ja. Jag känner att jag inte riktigt hängt med. Så oktober är redan över?
Man kan säga att jag redan fått årets julklapp. Igår åkte jag och maken till IKEA och inhandlade ä n t l i g e n en garderob. Det ska bli så underbart att ha en vettig garderob. Den som lever/levt med att förvara sina kläder hängandes på stolar förstår mig precis. Anledning till stolsgarderobsvarianten? Jag kommer inte överens med det sunkiga skåpet som fungerat som en slags garderob/skåp de sista 10 åren. I protest har jag slutat damma skåpet samt förvarat mina favoriter på två stolar. Barnsligt? Javisst! Men nu ska det bli ordning!

Inga kommentarer: