torsdag 17 oktober 2013

Tomtegröt

Förresten försökte jag sälja in idén att tomtegröt som ett möjligt bidrag till att förgylla en kvällsvard.
Barnen bara; men mamma!
De tyckte tomtegröt kändes fel för säsongen, att jag var på tok för tidigt ute.
Och jag tittade på Mannen för att få stöd - även om han inte driver tomtegrötsfrågan lika intensivt som yours truly.
Och Mannen bara; de har börjat med julskyltning på Rusta.
Och jag kan inte låta bli att undra hur han vet det. Mannen? Rusta? Han brukar väl inte vara där och shoppa?! Men det var ju ett slags stöd till min tomtegrötsaktion.
Tyvärr distraherade detta med Rusta mig så till den milda grad, det var lite rörigt vid den då pågående måltiden runt bordet, så jag missade att driva frågan vidare.
Barnen bara; fyyy va trist med så tidig skyltning, det bojkottar vi.
Men tomtegröten, tomtegröten kom alldeles bort.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Mums! Läser om glögg, snö, skumtomtar, pepparkakor och nu - tomtegröt! Jag är redo!

Librarybeth sa...

Camilla: glögg ser jag fram emot när det blir dags, jajamän!