torsdag 25 april 2013

En hemmadagens

Det är inte dumt att sova i egen bädd.
Jag var rätt trött när jag äntligen kom hem igår och med ett tåg som var över en timme försenad snuvades jag lite på en hemmakväll.
Nu tänker jag satsa på en frulle tillsammans med tösabitarna mina. Kidsen som fått klara sig en del på egen hand då Mannen och jag växelåker på kurs.
De börjar bli stora nu, kidsen. Och vad som värmer är att de så fint har hjälpt varandra, här har större syskon förhört yngre på läxan, sett till att man kommit iväg till skolan och fixat med käk.

dagens; second handfyndad blus (ages ago), stickat från Nowhere, prickig kjol Åhléns (det var den som gjorde mig osams med vaderna), skor från Din  Sko.

5 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt med sån fin syskongemenskap. Det är ju oftast så, att när det gäller då tar de kärleksfullt hand om varandra. När det inte kniper så att säga tar de kärleksfullt hand om varandra också - fast då yttrar det sig hellre i små tjuvnyp och retsamma ord ;)

Anonym sa...

Så skönt att du tar emot i trappen igen. Känns mer hemma liksom. Sonen och jag har just vinkat av mannen som gett sig iväg på resa med grabbarna. Så nu har vi hela helgen för oss själva. Vi har faktiskt längtat lite..... Anna panna

Anonym sa...

DET är sann lyx med syskon som hjälper varandra och inte bråkar jämt, som mina barn verkar göra! (De skärper sig när det verkligen gäller.)GRATTIS till alla fina kids som finns!
Annika

Librarybeth sa...

Husfrun: mmm, när de är sams och dessutom tar hand om varandra - det känns så himla bra då!!!

Annapanna: ;D
En egen helg med kids - det blir bra det, håller med dig, sådant kan man längta lite efter!

Annika: ja, hurra! Så fint när de tar hand om varandra!!

Vesnas vardag sa...

Vilken söt kjol, ny?