tisdag 9 april 2013

Dagens mission

Dagens mission; effektivisera framsökandet av skrivbordet på jobbet samt morska upp mig en smula i stallet.
Förra veckan väääägrade Darling (hästen) att ta in pinnen i munnen och yours truly fick kämpa rätt bra innan det ordande sig.
Pinnen är en grej som sitter i snörena som ska vara runt hästens näsa. Har med styrningen att göra tror jag.
Darling är en go liten ponny men hon visste att den här tanten, hon! Hon vet inte ett smack om hur hon ska få ponnyhästar att samarbeta.
Jag tror jag ska se hur mycket tålamod hon har...
Tack Gode Gud för stallvärdar i stallet som kan hjälpa handfallna stackare med noll erfarenhet av fyrbenta stora djur med svans.

Dagens också då... kofta Indiska, byxa Å, scarf By Jo with love, ballerinaskor hittade jag hos Boozt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens första högljudda fniss när jag läste om snörena och pinnen till hästen! Har också varit "hästmorsa" och är väl ungefär lika bevandrad i detta med hästar som du, Libby! Detta ihop med en mugg kaffe och en kvarglömd god kaka/ett kex (?) framför datorn, fick mig att inse att jag kommer att orka den här dagen också! Tack Libby! Tur att jag har en namnskylt, för jag är också så trött att jag inte vet vad jag heter...
Krösa-Maja, nej visst nej Annika står det på skylten!

Lisa sa...

Alltså, snörena heter träns och pinnen heter bett ;-)Och vill kusen inte öppna munnen kan jag lära dig knepet för det.
Mvh hästkännare

Librarybeth sa...

Krösa-Maja/Annika: :D

Lisa: jahaaa! och jag tackar för knepet! Nu behövde jag aldrig praktisera det... den här gången vill säga. Det kommer fler tillfällen ;D