söndag 21 april 2013

Bzerk

Jag gick loss ordentligt i trädgården idag. Bzerk!
Jajamänsan.
Med min sekatör var jag inte att leka med! Klippklippklipp.
Så var lavendel snaggad och plymspirean eller var den nu kan tänkas heta. Jämnad med marken är den i alla fall.
Buddlejan såg jag till att klippa till enligt konstens alla regler också.
Och lite rosor på det - så! Nu kan det börja spira nytt här joråsåatte...

Sedan tog jag tag i Siemens inomhus och städade av hela rasket i rasande fart. Mannen som trädgårdsmästrade vidare på egen hand blev nästan lite orolig för min mentala hälsa.
Men han stack iväg och skaffade finpizza till hela gänget så kvällen blev rätt lugn.
Nu väntar således 3 dagars kurs i hufvudstaden, det blir fullmatade dagar men om kvällstid kan jag ju sannerligen se till att lata mig lite, inte behöver man tänka på kvällsmat, läxläsning eller annat.
Jag får väl spankulera omkring och slå dank helt enkelt.
Bäst jag packar ner löpardojjorna - eller hur?!

4 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Vad härligt med vårröj både inne och ute! Jag försökte mig också på nåt liknande, men hann bara peta lite här och lite där. Nåväl, våren har fler helger!

Camillas dagar sa...

Jag hade lika speed i går! Det kändes som att man ville och måste göra allt, bara för att solen sken och man var ledig. :)
Jag lagade t o m mat... ingen köppizza här inte. ;)
Ha det fint i storstan!

Anonym sa...

Hoppas rosorna var t.ex Rugosa och inte moderna remonterande för annars har du varit lite tidig med beskärningen.

Librarybeth sa...

Akan-kakan: det var rätt gött faktiskt! Och nästa helg går jag nog inte ut riktigt lika hårt!

Camilla: haha, nä kraften sinade när det kom till matlagningen...!

Anonyma: uj uj - det betyder att jag kan ha gjort ett litet rosigt klavertramp här... men jag har varit värsta hårdingen med dem förr och de har klarat sig... men aj. Ja, vi får se hur det går...!