söndag 11 september 2011

Oh maj godd

Det är baske mig ingen sinekur att rodda Aktiebolaget Tjejligan på egen hand när Far/Mannen är iväg. Bara för att tjejerna är "stora" så är det ändå plenty av saker att fixa.
Sure, visst går det bra - jag har t o m kört hela rasket själv när tjejerna var pyttesmå och Mannen jobbade på annan ort (sweet Lord, när sov jag då?) - MEN man behöver inte skrika sig trött på kvällen om jag säger så.
Jobbajobba och så köra hela rejset med aktiviteter, läxor och papper, laga mat, fixa hemmet utan min partner in crime - ja, det tar på krafterna. Tur jag har löpningen, då får jag vara lite själv och återhämta mig lite. Ofta är jag så uppe i fart att jag har svårt att landa när jag äntligen kan inta soffan...
jag vill sätta igång med nya projekt - inte bra! Då kan man alltid lacka med ny färg.

Efter nästan en hel vecka med en beigerosa kulör från OPI (hmmm, har inte riktigt klickat bra med den...) så är det sannerligen dags att byta.
Få se... vilket ska jag ta....

4 kommentarer:

mis(s)match sa...

Hatten av för en 4 barnsmor. Jag tycker att det räcker med 2 barn!

Librarybeth sa...

Mis(s)match: :D en får ligge i!!!

Mrs J sa...

Ska vi byta grejer med varandra ;-)? Jag kan skicka någon annan färg! Är själv med Aktiebolaget Grabbgänget i i 8 dagar igen. Även om man KAN rodda hela gänget så betyder det inte att man VILL...

Librarybeth sa...

Mrs J: haha! precis!! Man kan men vill man?! Tja, det vore inte så dumt - jag kommer inte riktigt överens m denna rosabeiga ton! Ska göra ett byte? Vore kul!!!