torsdag 8 september 2011

Gah

Jag vet inte om jag kommer få tag i den här torsdagen. Det börjar så dåligt, spisen är kladdig jag står inte uuuuut när den inte är blank (shit jag måste söka för det där...) och när jag ska proppa in rendiskade plastbunkar i skåpet (ni vet tomma lunchlådor) då vägrar burkj******a att samarbeta och burken som jag bara älskar när den är full med något gott i frysen och inte tom i skåpet för den är omöjlig att få in tillsammans med alla andra (men för helskotta samarbete då) bara trilskas och får inte plats.
Och gröten jaa, den är nog för lös idag, buhu. Och tröjan känns dum och varför står jag här och grottar med min blogg när jag egentligen borde äta min lösa gröt, slänga in burkarna, torka spisen, väcka barnen, cykla till jobbet och vara söka-kursboken-åt-sådana-som-kanske-skulle-kunna-bekanta-sig-med-datorn-ni-är-ju-studenter-bibliotekarie och sedan är det ju korvgrillning med V:s klass.
note to self; ta fram korv ur frysen.

5 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Hej kompis! Min gröt blev också lite för lös i dag och vårt Tupperwareskåp bara rasar det burkar ur så fort jag öppnar skåpet. Brukar försöka rensa där ibland, men det håller sig fint i några sekunder... sedan ser det lika ut igen.

mis(s)match sa...

Oh, man känner sig igen! Blank ska spisen vara även hemma hos oss, och sedan allt annat. Dagen kan bara bli bättre! Kram

Librarybeth sa...

Camilla: de lösa grötarnas dag! när kommer rensaburkskåpsdagen?

Mis(s)match: exakt! blank spis=bra dag :)

Vesnas vardag sa...

Ja jag måste också söka för det där. Och allt annat med, som mi(s)smatch. :) Hoppas dagen din blev bra.

Librarybeth sa...

Vesna: bara man kan hålla blank-nojan i schack så... ;) torsdagen artade sig bra sedan - tack vare blankaspisenrycket tror jag :D