lördag 10 september 2011

Även bibliotekarier behöver en paus då och då

Paus. Återhämtar mig med en kopp kaffe, har just blivit utskälld av en besökare. Man blir det ibland. Inte alltid säkert att man förstår riktigt varför. Ibland tar man illa vid sig, ibland kan man skaka av sig det. Jag brukar tänka på att det måste vara jobbigt att gå omkring och vara så där arg, missnöjd och småilsken hela tiden (för ofta är det återkommande besökare som skäller lite nu och då...). Kan inte vara roligt.
Lördagen är ialla fall fin. Jag längtar hem till mina kids, ska laga en god middag och softa hemma.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hemmarapport: De två minsta här och leker. Avklarade lekar: LEGO, studsmatta, nån slags teater, mer LEGO och nu Wii. Däremellan: Lunch, LG och påfyllning av LG. Som vissa uttryckte sig tydlgt: Det gäller att hålla sockerchocken hög och än så länge har jag ingen sockerchock (=vill ha mer LG). Sån tur att jag har mer LG och dessutom smälter för hundögon och huvudet på sned och ett sött leende. :-)

k sa...

Usch, jag har svårt för det där med människors ilska och projiceringar. Jag tar i princip alltid åt mig och blir ledsen. Åtminstone först. Sen, om jag har tur, blir jag arg. Hoppas resten av eftermiddagen blev bättre!

mis(s)match sa...

Så tråkigt med människor som gnäller, fastän själv gör jag det hemma. Borde kanske gör det på bibblan istället så slipper maken och barnen ;)

Camillas dagar sa...

Nämen gah! Gud så tråkigt med utskällning. Hur kan man skälla på fina Libby? Han måste ha haft en riktigt dålig dag.
Hoppas att familjekvällen blev mysig.
Kram!

Spader Madame sa...

Paus. Så känns det bättre. Och fina kollegor kanske?

Vesnas vardag sa...

Låt det rinna av bara, energitjuvar är inget att ha. Puss!

Librarybeth sa...

anonymlöpare: haha, det är min V det! tack för din hjälp!!!

K: ibland tar jag väldigt illa vid mig, andra dagar bara bryr man sig inte, hur som helst är det triiist! eftermiddagen blev bra!

mis(s)match: haha - nähädu ;) man ska vara snäll mot bibblanfolket!

Camilla: kram till dig, kvällen blev bra!

Spader Madame: ja, tack o lov för goa kollegor som man kan snacka av sig hos!

Vesna: ska lyda ditt råd!!! tack o puss tillbaks! :)