söndag 27 mars 2016

Halvlek

Så här, halvvägs in i påskledigheten kan vi ju kosta på oss en liten utvärdering.

Hur har det t ex gått med ambitionen att slänga skit?
Ja, någon städning av skrubb har det sannerligen inte hunnits med, en annan har full passning med att äta påskmat men om man får räkna "slänga 2000 mjölk-och yoghurtpaket" som städning så kan vi sätta check-check på det.
Trädgården? Nej, inte så här långt. Jag har gömt påskägg i trädgården så lite har jag hunnit med där men ingången till den punkten hade nog mer med arbete att göra.
Bakat? Jajamän, jag gjorde en citronkladdkaka och än så länge finns det massor kvar av den, så baka lär jag inte göra något mer den här ledigheten.
Och film då? Jo ja, jag har sett första avsnittet om Kerstin Thorvall på svtplay och ska nog fortsätta se samtliga delar.
Sover gör jag, om än lite knackigt, lite omkullkastade tider, kaffe för sent om aftonen och så någon natt där jag sms:ade med äldsta dottern i France (allt är bra) har gjort att jag känner att mina insatser på sovfronten är en smula svaga.
Då har vi träningsbiten kvar och där har jag hunnit med en kort sväng (påskaftons morgon) och planerar för en längre runda strax.
Jag tänker också rätt mycket på Berlin halvmaraton som det snart är dags för, så det kan ju också räknas in som träning.
Påskmat har ätits och släkt har träffats, påskägg har gömts och hittats och jag har som vanligt en förträfflig schwung på det här med att vara ledig.

Inga kommentarer: