tisdag 1 mars 2016

Bad mama eller Librarybeth prioriterar

I söndags kväll upptäckte jag att det var två föräldramöten den här veckan, två.
Och jag som vill springa.
Jag började genast kalkylera och planera, en kväll är vikt åt stallet och vilodag, jobba en kväll och så två föräldramöteskvällar.... nääää.
Det gillade jag inte. Jag vill ju hinna med att springa
Jag förträngde under måndagen, den var så jäkla stressig ändå så jag hann knappt tjura. (Stallet gick bra BTW).
Så blev det tisdag och dags för föräldramöte numero 1. Nu hör det till saken att det var info från soc också tror jag, få se..... den sortens infomöte för föräldrar har jag vid det här laget hunnit med tre gånger. Okej okej.
Ville jag hellre springa?
Kan man säga, ja.
Så jag blev Bad Mama och valde helt enkelt bort föräldramöte till förmån för en löprunda. Det är förskräckligt, verkligen.

Löprundan var fin om någon undrar, jag får fortfarande kämpa lite mer än vanligt, känner alltjämt av influensaköret för snart tre veckor sedan.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag tycker du gjorde helt rätt. Been there, done that - om många föräldramöten. Ha inte dåligt samvete.

Librarybeth sa...

Iwillnot: jaa, det har ju hunnit bli ngr stycken genom åren. Nä, först hade jag förstås dåligt samvete.... men det var innan jag stack ut och sprang. hehe.