måndag 14 mars 2016

Denna lediga måndag

Sedan i lördags har jag:
jobbat
puh, en bra jobbhelg men dji vad man är mosig när man kommer hem.
Jag var tvungen att lägga mig på soffan och softa innan jag orkade äta

sett sista avsnitten av Mad Men
men åh, så himla bra den serien var, kanske det bästa jag sett, känns ju lite tomt nu...

börjat gå in mina vita sneakers
inte helt utan att jag får jobba lite på det, fast det ska vara bekväma sportiga dojor, det är bara att ligga i - jag hoppas de blir superbekväma

varit måndagsledig
så skönt att vara ledig direkt efter helgjobb

sprungit 20 km idag
urkramad när jag kom hem men jag fick till en bra runda

förberett en jobbpryl
asså, jag skulle ju inte jobba, jag var ju ledig idag men jag har inte hunnit förbereda för en grej i slutet av veckan så jag var tvungen

varit i stallet
eftersom det var göllehästen som yngsta fick idag gick det ju smidigt

Nu, häpp, tar jag sats för den här arbetsveckan som är minst sagt varierande


2 kommentarer:

Fliselin sa...

Ledig måndag! Det måste vara det bästa med att jobba helg! Härligt att kunna ha tid för långrunda i lugn och ro!
Kram!
Saknar "adventskalendern! Hoppas att lusten kommer åter!

Librarybeth sa...

Fliselin: japp, det är lite extra guldkant på måndagen då.... jag blir lite veckovill sedan men det är fasen i mig värt :)
ja, jag liksom hinner inte längre rigga kamera... eller så har jag blivit lat :D
kram