söndag 6 april 2014

Söndagspyssel Eller är man inte tränar

När man inte ska springa sitt långpass utan skulle kunna ligga i soffan kan man lika gärna måla en lagad toadörr.
Mannen har lagat, pysslat och nu kopplades MålarBeth in. Det där kommer bli bra, roligt att den gamla dörren får hänga kvar, både känslomässigt och ekonomiskt. I all sin enkelhet är det den dörren som hängt i huset en massa herrans år.
Och när man målar toadörren bländande nyvit måste ju dörren intill som går till källaren också målas bländade nyvit.
Målar man dörrarna måste man måla dörrfoder, målar man dörrfoder..... eeeh då kanske man också måste måla golvlisterna..... stopp stopp.
Där stannar vi tror jag. Nu har jag målaruppdrag så det räcker en stund och jag hoppas sååå att min ofrivilliga vila pga surbenet ska vara över snart så jag har inte så där mycket målartid som jag hade för 16, 15 år sedan då jag varvade barnafödandet med att måla i detta hus.
Nu ska jag måla lite mer men med nagellack istället, vad kan passa bättre än Chanel April?!

Inga kommentarer: