söndag 27 april 2014

33 km följecykel

Om man inte springer kan man vara följecykel. Vilket uppskattades av LöparMannen eftersom följecykel kan ta hand om all vätska och dessutom ropa peppande hejarrop, snacka en massa strunt under färden och vara lite sällskap.
Sagt och gjort, i strålande sol trampade jag iväg som följecykel till Mannen.
Lite kluvet det där eftersom jag egentligen vill springa själv, men lite cykling fick bli dagens rehabträning.
Samtidigt slog det mig att shit, vad långt det är, har jag verkligen lubbat så här? Och viktigare; kommer jag att göra det igen?

Sedan finns det ju en lite fallgrop i det här att en tränar och en gör det inte.
Gissa vem som kör lite fler hemma to-dos eftersom man inte lägger tid på träning?
Inte så svårt att gissa - inte sant?

6 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Cykling är jättekul ju! Ta dig ut på egna, längre turer med Runkeeper vetja! Jag förstår dig... jobbigt att inte få springa själv också. Oj, vad vi hade kunnat älta sjukdomar och skador nu, du och jag! Men vi kommer igen starkare.
Kram!

Librarybeth sa...

Camilla: jag gillar att cykla och funderar på om en racerhoj är något för mig faktiskt...
Ja, vi skulle kunna ha en egen konferens och köra igenom hela registret ;D
Absolut! Vi kommer igen! Starkare och bättre än någonsin!

Fliselin sa...

Så skriver jag långt som attan och allt försvinner.... OK, gör ett nytt försök! Super med cykling! Bra att varva med något annat även om man inte är skadad tänker jag. Borde göra det själv. Egentligen är det nog skönare att cykla 3 mil än att springa. Min kropp är ganska så färdig efter en sådan runda. Hoppas ju förstås att du får ordning på benet snart!
Kram!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det där med hemma to-dos måste du styra upp! Så kan vi inte ha det. Inte nog med Surben, du ska inte behöva bli Städsur också. Så det så.

mis(s)match sa...

33 km cykling låter för mig som en ganska bra träning... eller räknas det först när man cyklar 7 mil??

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, det är ju rätt bra komplement till löpträningen... så det kanske kan vara ngt även när jag blivit av med Surbenet ;D

Iwillnot: precis, jag kan ju inte lägga på mer Surt nu, då blir det SurBeth av allt typ.

Mis(s)match: nä, 3 mil duger gott men visst - det kan alltid bli lääääängre ;D