söndag 27 april 2014

Så, vad är det som krånglar? eller varför springer inte Libby

Surbenet är inte Surbenet för ingenting.
Högt upp i höfthöjd finns en gammal muskelskada som jag förärades i tjugoårsåldern och är inte relaterad till löpning alls.
Den skadan har jag dragits med som sagt i åratal, alltid haft lite alternativ mycket ont och hållit ontet i schack genom att träna och hålla igång kan man säga.
Jag har testat; akupunktur, massage, varit hos kiropraktor, naprapat, sjukgymnast, läkare samt vid något tillfälle testat värktabletter. Men. Det som funkat bäst har varit att träna.
Nåväl, den här gången kanske det blev för mycket av den varan.

Sedan har min sjukgymnast en teori om att det nu är en nerv också som är i kläm och det kan ta tid innan det ordnar till sig.
Och massören i sin tur har hittat muskler som är sååå stela. Dessa har hon sett till att ge vad de tål och Surryggen känns faktiskt mycket bättre.
Än så länge har jag inte kopplat in någon mental peppare (det är där ni kommer in ;)) till mitt entourage men i veckan som gick hann jag med både sjukgymnast och massör.
Samt en tröstvända bland provrum och frisör.
Som ni säkert förstår kommer jag hålla er uppdaterade vad entouraget kommer fram till.

Inga kommentarer: